12 Kasım 2017 Pazar

Aşkın Tek Tarafı


Kimseyi böyle sevebileceğimi düşünmemiştim. Böyle sevilebileceğimi de. Ama bu yazı daha çok benim sevgim üzerine. Onu bütün yaralarını kucaklayıp nefesimle kurutacak kadar sevdim. Dürüst olalım. Bende çok yara açtım. Ama ben, onları da kuruturdum. Hep kuruttum. Bu nasıl bir merhamet içimde beslediğim? Bilmiyorum. Ben kedileri bile sevmem. Ama onu çok sevdim. O üzüldüğünde kendimden nefret edecek kadar çok. Bir anne, yavrusu düştüğünde böyle hissediyor olmalı. Ben onu kendi çocuğum gibi sevdim. Kocaman bir şefkatle. Onu onun kendini sevdiğinden daha çok sevdim. Seviyorum. Kendini benim gözlerimden görmedi hiç. Benim kalbim gibi sevmedi. Kokusu oksijen gibi çünkü bana. Çoğu zaman anlamadı bunu da. Ama ben anladım.
O görsün o anlasın diye aşık olmuyorsunuz. Bu aşk biraz da tek kişilik. Sen karpuzu sevdin diye karpuzun da seni sevmesini bekleyemezsin. Gerçek duygular burada devreye giriyor. Gerçekten sevdiğinde “o” önemli oluyor seni sevmesi değil. Şayet seni sevmiyorken mutluysa (?) sen de seni sevmemesini istiyorsun. Yani hangi şekilde mutluysa öyle kalmasını. Ama görünmez olup diğer yaralarını sarmak istiyorsun. Yolda giderken peşinden gidip attığı her adımı saymayı, cebinden telefonunu çıkarırken düşürdüğü kimliğini koşup alıp saklamayı, kafasını çevirip baktığı yerde olmayı istiyorsun. Seviyorsun işte.
Ha o da sevse fena mı olur? Yok çok acaip oluyor. Hep sevse aklınızı çıldırıyorsunuz. Ama şu hayatta boşuna en efsanevi aşklar kavuşamamış olanlar olmuyor. Ya da en destansı aşklar büyük travmaları boşuna beraberinde getirmiyor. Aşk çok hastalıklı, güçlü, tutkulu bir duygu. Beraberinde bütün duyguları yaşatıyor size. Sahiden manyak, paranoyak oluyorsunuz. Onun olan her şey çok özel oluyor. Her bakışı başka anlam taşıyor. Her sözüne çok takılıyorsunuz mesela. “Acaba”lar içinizi kemiriyor. Acaba beni seviyor mu? Acaba beni düşünüyor mu? Acaba beni özledi mi? Acaba, acaba, acaba…
Acabasız taraf bildiğiniz taraf. Yani siz. Yani hisleriniz. Yani sizin aşkınız. Sadece kimseyi değil hiçbir şeyi bu şekilde sevebileceğimi düşünmemiştim. Özellikle bir insanı kendinden çok sevebileceğimi…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder