23 Ağustos 2017 Çarşamba

Aşkın Tepkileri

                 Psikologların dediğine göre yalnızlık hissi çevrenizde kimse yokken değil, ilgisini beklediğiniz kişi yokken oluşur. Yani hayat bencildir. Beni önemseyen insanlar önemli değil der beyniniz. Benim önemsediklerimin benimle ne kadar ilgilendikleri önemli. İşte çok klişe soru'' Canın yandığında kime koşarsın? sevdiğine mi seni sevene mi?'' ve arkadan devam eder klişe ''ya canını en sevdiğin yakarsa?''
               Şu hayatta cevaplanamayan ne kadar çok soru var. Ama herhalde en çok can yakan kısım iyi ya da kötü her anında yanında olmak için can attığınız insanın sizi yalnız hissettirmesi. Bakın yalnız bırakması demiyorum. Sevmemesi de değil. Bunlar bambaşka şeyler. Ama bazen araya başka duygular giriyor.
                Ben her şeyin bir zamanı olduğunu düşünürüm. Her şeyin doğru bir zamanı olduğunu. Başınıza gelen şeylere çoğu zaman siz karar vermezsiniz ama vereceğiniz tepkiler sizin elinizdedir. Çocuklar şu hayatta ne verirseniz aynısını geri alacağınız mükemmel varlıklardır. Yere düştüğü için ağlayan bir çocuğa şöyle bir tepki verebilirsiniz '' ben sana söylemiştim o kadar hızlı koşarsan düşersin diye'' Tamam demiştin de şu an canı yanıyor çocuğun egonu tatmin etme sırası mı ? Yavrunu git kucağına al, nasılsın neyin var de acısını dindir o çocuk kucağında bir ağlasın sana sarılsın sonra sakinleşince ''bak yavrum bu yaptığın için seni uyarmıştım bir daha ki sefere dikkatli ol, ben seni çok seviyorum sana zarar gelsin istemiyorum.'' de. Bak her şey nasıl değişecek. Bak o zaman nasıl söz dinleyen bir çocuğun olacak. Ve o çocuk hayatında çok büyük hatalar da yapsa sana koşulsuz güvenebileceğini bilecek. Bu bütün ilişkilerde böyledir. Karar vermeniz gereken kısım yapıcı mı yıkıcı mı olacağınız.
               Çok sevdiğinizi söylüyorsunuz ve o canınızdan çok sevdiğiniz herhangi bir konuda bir hata yapıyor ve başta en çok kendisi üzülüyor. Ve bu hatayı siz söylediğiniz halde yapıyor. İnsandır beşer şaşar. Yıkıcı olmak çok kolay. Ben sana söylemiştim. Bunların hepsi senin suçun. Şimdi cezanı çek ben yokum demek en kolay en zahmetsiz kısım. Seçim sizin ama bunu söyleyecekseniz kusura bakmayın sizin birini sevdiğiniz falan yok. Yapıcı olsaydınız ne olacaktı? ''Canım, aşkım, sevgilim, karıcığım, kocacığım( buraya daha nice sulu, zevzek ama samimi olduğunu düşündüğünüz hitap kelimeleri koyabilirsiniz.) ben senin yanındayım. Üzme kendini bak bunlar da geçecek bir daha ki sefere daha dikkatli oluruz.'' Cümledeki asalete bak. Sayın okuyucu bu cümle hiçbir yanlışı düzeltmez. Ama hatayı yapan, üzülen kişiye siz yalnız olmadığını hissettirdiniz. Bu hissin karşılığını nasıl alırsınız tahmin bile edemezsiniz. Öyle koca koca beylik laflar etmeye gerek yok. Ben senin yanındayım işte. Tamam salaksın bir gerizekalılık yaptın ama ben seni çok seviyorum ve yanındayım. Bitti. Bunları söyledikten sonra ortadaki sorun üzerine saatlerce konuşabilir sarılıp ağlayabilirsiniz. Siz yapıcı oldunuz. Sizin karşınızda dağ duramaz artık.
              İşte bunları söylemek çok mu zor? Zor herhalde, kimse tercih etmediğine göre. Ya da kimse gerçekten sevmiyordur. Bilmiyorum. Psikologların bu konuyla ilgili bir araştırmaları da vardır elbet ben onu da bilmiyorum. Ama bence Seven insan tartışır, yanında olur, bağırır çağırır belki ama gitmez.Her durumda bir çözüm arar. Seven insan size kızsa da sevdiğini gösterebilir. Bunları yazarken aklama Newton geldi. Bu yazıya çok güzel bir bitiş olacağını düşündüğüm bir sözü var.

“Aşk köprü kurmaktır. İnsanlar köprü kuracakları yerde, duvar ördükleri için yalnız kalırlar.”   Isaac Newton




   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder